Vannak cégek, amelyeknek egy jó weboldal elég ahhoz, hogy támogassa a tájékoztatást, az eladást és a vállalat fontos céljait. Ám a legtöbb vállalkozás nem ilyen. Miért és mi szükséges hozzá, hogy sikeresebb legyen az online jelenléted? Cikkünkből kiderül, tarts velünk!
Úgy gondoljuk, nem mondunk újat neked azzal, hogy szerintünk a vállalatodnak nem elég offline módon jelen lennie a piacon. Manapság ugyanis szinte elképzelhetetlen, hogy egy vállalkozásban ne legyen a lehető legjobb az online jelenlét. Hiszen a vevőid, ügyfeleid, partnereid és a munkatársaid is sok időt töltenek a világhálón.
Érdemes tehát több figyelmet és energiát fordítanod a céged minőségi online jelenlétére.
Vajon elég, ha van egy weboldalad?
Habár nagyon sok vállalatnak van weboldala, Facebook-oldala, Instagram vagy LinkedIn fiókja, mégis viszonylag kevesen választják azt a lehetőséget, hogy több online platformon is jelen legyenek a cégükkel.
Ez valószínűleg azért van, mert túl macerásnak és időigényesnek tartják a több platform kezelését és naprakészen tartását. Pedig a friss tartalom nagyon fontos a már meglévő és a lehetséges partnerkapcsolatok szempontjából is.
Néhány pontban bemutatjuk, milyen előnyökkel jár az, ha megfelelő kialakítású a weboldalad, és azt is, miért fontos az, hogy naprakész információkat tartalmazzon.
Weboldal: az online jelenlét kiindulópontja
Ez a céged névjegye. Sokan azzal hozzák összefüggésbe egy vállalat munkájának igényességét és sikerességét, hogy a weboldala mennyire esztétikus és milyen tartalommal rendelkezik.
Érdemes figyelni arra, hogy figyelemfelkeltő és átlátható legyen, olyan, amire szívesen néznek az emberek és ahol örömmel töltenek időt nézelődéssel, olvasással és keresgéléssel.
Itt is létszükség feltüntetni az elérhetőséget. Minél szembetűnőbb helyen van, annál nagyobb az esély, hogy felveszik veled a kapcsolatot. Néhányan inkább e-maileznek, mint telefonálnak, illetve vannak, akik a telefonálást kedvelik. Ezért, hogy mindenkinek kedvezz, adj meg több helyen, több elérhetőséget!
- A weboldaladon részletesen leírhatod és elmagyarázhatod az ügyfél nyelvén, hogy mivel foglalkozik a vállalatod, milyen ajánlataid vannak a partnereid, illetve a vásárlóid számára.
- Sokan érdekesnek találják azt is, ha van egy bemutatkozó rész a cégről és az ott dolgozókról, valamint arról, hogy ki milyen feladatot lát el. Ez bizalmat épít az olvasóban.
- Ügyelj arra is, hogy a menüpontok szépen legyenek elrendezve és minden pont tartalmazza a hozzá tartozó információkat!
A megfelelő képek és színvilág kiválasztása is fontos. Létkérdés, hogy a weboldalad kinézete megragadja a tekintetet, valamint a szöveg jól megszerkesztett és helyesírási hibáktól mentes legyen. Ezen kívül a reszponzivitásra is figyelj oda a fejlesztés során, hogy bármilyen készülékről ugyanolyan élmény legyen a felhasználók számára az oldal megtekintése. A minőségi online jelenlét itt kezdődik.

A minőségi online jelenlét nagyon sokat segíthet az üzletfejlesztésben és a kereskedelmi célok elérésében is
Céges Facebook oldal
A mai világban már nagyon ritka, hogy valakinek ne legyen Facebook felhasználó fiókja, ez igaz a vállalatokra is. Azért hasznos a cégednek jelen lennie a Zuckerberg-birodalomban, mert a rengeteg felhasználó miatt több embert és ügyfelet érhetsz el és ezáltal hatékonyabb lehetsz.
Azonban fontos kiemelni, hogy a megfelelő Facebook oldal kialakítása elengedhetetlen a sikerességhez.
Ezt úgy tudod elérni, hogy a Névjegy részt a lehető legrészletesebben kitöltöd a nélkülözhetetlen információiddal. Az első ilyen az elhelyezkedés, ha itt térképen is megjelölöd céged címét, akkor könnyebben behatárolható az emberek számára és az odajutást is nagyban könnyíti. Ráadásul nem kell azzal külön időt tölteniük, hogy az interneten beírják keresőbe, hogy hogyan találnak oda. Érdemes megadni még telefonszámot és emailt, hogy garantáltan el tudjanak érni Téged. Fontos még, hogy jelenítsd meg a weboldalad címét is, hogy arra kattintva részletekbe menően megnézhessék, hogy mivel is foglalkozol.
Írd be a névjegybe, hogy milyen szolgáltatásokat, illetve termékeket kínálsz számukra!
Érdemes időt fektetni abba is, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű posztokkal jelenjetek meg a vállalati idővonalon. Itt ugyanis látható, hogy mennyi időt és energiát fordít céged a Facebook oldalának üzemeltetésére. Az ügyfelek számára nem túl bizalomgerjesztő, amikor meglátogatnak egy oldalt, és látják hogy a legfrissebb poszt, vagy kép 2-3 hónapja, vagy akár 4-5 éve lett feltöltve.
Figyelj tehát erre! Ha nem is naponta vagy hetente, de bizonyos rendszerességgel posztolj, rakj ki képeket, híreket, ezek odavonzzák az emberek figyelmét!
Neked pedig az mindenképp jó, ha egyre többen és többen lájkolják, követik oldaladat, mert ezzel az ismertséged is nő.
Ez az online platform általában a kicsit barátibb, lazább közönségnek van fenntartva. Már egyre több cég vezetője dönt úgy, hogy jelen kell lennie az Instagramon a fiatalosság és a lendületesség miatt. Itt sokszor humoros tartalmak megosztásával, szép képekkel, videókkal, vagy különböző játékokkal próbálnak vásárlókat/ügyfeleket szerezni.
Ez persze azon is nagyban múlik, hogy mivel foglalkozik céged, mert nem minden vállalat arculatába illik az Instagram profillal való online jelenlét.
A LinkedIn a professzionális, üzleti világ szereplőinek közösségi oldala. Emiatt egyre több vállalat és vezető van jelen ezen a platformon, valamint álláskeresőknek és állásra munkatársat keresőknek is jó felület. A hálózat főleg kapcsolatépítési célból remek, hiszen itt be lehet kategorizálni az embereket érdeklődés és szakterület szerint, így könnyebb elérni őket. Ezáltal egyszerűen és hatékonyan tudsz ismeretségi kört kialakítani, valamint bővíteni.
Mindent összegezve az online jelenlét rendkívül fontos a cégek számára. Minél több platformon van jelen a vállalatod, annál több embert érsz el. Ez pedig nagymértékben növeli a sikerességed és az ismertséged.
Bármilyen hihetetlennek tűnik, az internet tartalomhiányban szenved. Tegyél ez ellen, tartsd naprakészen online felületeidet, készíts minőségi weboldalt és tartalmakat!
Ha nincs időd weboldalt üzemeltetni, vagy bármilyen más jellegű informatikai problémád adódik, keress minket bizalommal!
Kattints a képre és vedd fel velünk a kapcsolatot!
Kattints az alábbi képre és vedd fel velünk a kapcsolatot, 15 perces díjmentes konzultáción várunk szeretettel és szakértelemmel:
2021.05.12.
System Services Hungary
#IT #onlinejelenlét #weboldal #online #socialmedia #SSH #SystemServicesHungary #siker #sikeresség #Facebook #Instagram #LinkedIn #üzlet #tartalommarketing #informatika #cégstratégia #kommunikáció